فداکاری ها و ایستادگی های ملت ایران به دوران دفاع مقدس ختم نمی شود
کد خبر: 3924177
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲

فداکاری ها و ایستادگی های ملت ایران به دوران دفاع مقدس ختم نمی شود

استاندار گیلان، با بیان اینکه ایثارگری ها و فداکاری ها و ایستادگی های ملت ایران به دوران دفاع ختم نمی شود، خاطرنشان کرد: در طول ۴۲ سال گذشته شاهد ثبت صحنه های گوناگونی از این مقاومت ها و ایثارگری ها بوده ایم،

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز، 30 شهریورماه در جلسه مشترک شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، هفته دفاع مقدس را یادآور زیباترین رشادت ها و فداکاری های فرزندان این ملت دانست و اظهار کرد: شهدا و رزمندگان با ایثار و از خود گذشتگی از آرمان ها و ارزش های این انقلاب و نظام و سرزمین دفاع کردند.

وی با بیان اینکه پس از چهار دهه تلالو مسیر درخشان و نورانی دفاع مقدس برای نیل به کمال انسانی همچنان هدایتگر نسل هاست، افزود: دفاع مقدس محصول اندیشه دینی و الهی و برآمده از یک انقلاب فکری و اعتقادی است که آرمان بلند آن دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب است.

استاندار گیلان، با اشاره به ویژگی های منحصر بفرد دفاع مقدس در تاریخ معاصر، تصریح کرد: دفاع مقدس ارزش هایی دارد که حتی در تاریخ معاصر جهان یا دیده نمی شود و با بسیار کم است. با مرور تاریخ پر فراز و نشست انقلاب اسلامی درمیابیم که مفاهیم عمیقی همچون ایثار و فداکاری و مقاومت و از خود گذشتگی در دوران دفاع مقدس به صورت عملی به نمایش گذاشته شد.

زارع، دفاع مقدس را نشان دهنده اوج تعالی معنوی جامعه ایرانی دانست و یادآور شد: جلوه ای از مفاهیم بلند الهی و انسانی را به عینه در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم و از این جهت این دوره تاریخی پرافتخار و تکرار نشدنی در کشور ما و جهان نادر و کم نظیر است.

وی از دیگر ویژگی های دفاع مقدس را پیروزی با وجود امکانات کم و دستان خالی دانست و عنوان کرد: در حالی که ملت ایران به تازگی علیه رژیمی دیکتاتور، مستبد و وابسته انقلابی شکوهمند را به پیروزی رسانده و در حال آماده شدن برای غلبه بر مشکلات کشور در عرصه های مختلف بود، با حمله ناجوانمردانه دشمن مواجه شد، اما لحظه ای درگ نکرد و با وجود مردان و زنان شجاع خود در جای جای میهن به ویژه مرزهای غربی و جنوبی دشمن را به عقب راند.

استاندار گیلان، با بیان اینکه ملت همواره برای حراست از ارزش های انقلاب و کیان ممکلکت به پا خاسته است، متذکر شد: مردم ایران در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه های انقلاب ایستادگی و مقاومت ملی را به رخ جهانیان کشیده اند.

وی صحنه های دفاع مقدس را مشق بالندگی و افتخار و عزت و استقلال ایران عزیز دانست و گفت: امروز وظیفه ماست که ارزش های دفاع مقدس را نشر دهیم و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بکوشیم، زیرا این راه روشن باید از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

زارع، الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس را رمز عزتمندی و سربلندی ایران دانست و اضافه کرد: نقش رهبری حکیمانه و مدبرانه امام راحل در پیروزی رزمندگان اسلام حقیقا بی بدیل و مثالزدنی است. معمار کبیر انقلاب همانگونه که در جریان نهضت اسلامی و مبارزه با ظلم و استبداد مستقیما با متن مردم سخن می گفت و سخنان بر دل ها می نشست، در دوران دفاع مقدس نیز با رزمندگان ارتباط معنوی برقرار می کرد.

استاندار گیلان، با بیان اینکه ایثارگری ها و فداکاری ها و ایستادگی های ملت ایران به دوران دفاع ختم نمی شود، خاطرنشان کرد: در طول ۴۲ سال گذشته شاهد ثبت صحنه های گوناگونی از این مقاومت ها و ایثارگری ها بوده ایم، زیرا از سوی دشمنان و مخالفان و معاندان این نظام و ملت از همان ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی همواره جنگ های مختلف علیه ما تحمل شده و امروز با جنگ اقتصادی مواجه هستیم.

وی با اشاره به این واقعیت غیر قابل انکار که دولت های استکباری به ویژه آمریکا همه توان خودشان را برای فروپاشی و اضمحلال اقتصاد ایران به کار گرفته اند، ادامه داد: با وجود همه آلام و دردها و سختی ها و مشکلات، ملت ایران هیچگاه یک گام از اهداف و آرمان ها و ارزش های انقلاب عقب ننشسته است.

زارع، با بیان اینکه همه اقدامات خلاف حقوق بشر و قوانین بین المللی آمریکا علیه ملت ایران با شکست موتجه شده است، تصریح کرد: مجددا طی روزهای گذشته رفتار زشت دولت آمریکا را دیدیم، اما ملت ایران با همان الگوهای دفاع مقدسی یعنی انسجام و وحدت و همدلی و وفاق و با میدان دادن به جوانان و سرلوجه قرار دادن منویات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مسیر شکوفایی و توسعه متوازن را در پیش گرفته است.

استاندار گیلان، توسعه و پیشرفت کشور را توام با رشد و تعالی معنوی و انسانی دانست و اظهار کرد: بی تردید ملت ایران همچون گذشته تاریخ این دوره گذار را نیز با سرباندی پشت سر خواهد گذاشت.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی در سال آینده، اضافه کرد: باید بتوانیم اقدامات فراگیرتر و موثرتر درخصوص معرفی این شهید والامقام و قهرمان ملی خودمان انجام دهیم.

زارع، با بیان اینکه بهار سال 1400 شاهد بهره برداری از فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس گیلان خواهیم بود، تاکید کرد: برای برگزاری ویژه برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس از ظرفیت فضای مجازی در کنار صدا و سیما استفاده شود.

انتهای پیام
captcha